Risale-i Nur Külliyatı
Sözler |
Mektubat |
Lemalar |
Şualar |
Tarihçe-i Hayat |
Asâ-yı Mûsa |
Mesnevî-i Nûriye |
İşârâtü'l - İcâz |
Îman ve Küfür |
Barla Lahikası |
Kastamonu Lahikası |
Denizli ve Emirdağ Lahikaları I -II |
Siracınnûr |
Tılsımlar Mecmuası |
Nur Çeşmesi |
Muhakemat |
Sikke-i Tasdik-i Gaybi |
Zülfikar Risalesi |
Müdafalar |
Tiryak |
28. Lemadan bazı ayetler |
Kudsi Kaynaklar |
Son Şahitler |
Küçük Sözler |
Otuzüç Pencere |
Yirmiüçüncü Söz |
Haşir Risalesi |
Mirac ve Şakkı Kamer |
Ene ve Zerre Risalesi |
İhlas Risalesi |
Uhuvvet Risalesi |
Hastalar Risalesi |
Miftahul İman |
Meyve Risalesi |
Ayetül Kübra |
Gençlik Rehberi |
Ramazan iktisat sükür risalesi |
İman Hakikatlari |
Zühretunnur |
Hakikat Nurlari |
Hutbe-i Şamiye |
Mirkatüs Sünnet |
Elhüccetüz Zehra |
İçtihat Risalesi |
Tabiat Risalesi |
Konferans |
Hanımlar Rehberi |
Münazarat |
Münacat |
Divan-i Harbi Örfi
|
![]() |
||
Risale-i Nur'dan Bir Esma-i İlahi
|
|||
GANÎ-İ ALELITLAK: Her cihetle sonsuz zenginlik sahibi Allah.
|
|||
Risale-i Nur'dan Bir Vecize
|
|||
Aklı başında olan insan, ne dünya umurundan kazandığına mesrur ve ne de kaybettiği şeye mahzun olmaz. Zira dünya durmuyor, gidiyor. İnsan da beraber gidiyor. Sen de yolcusun.
|
|||
Şayan-ı Dikkat
|
|||
Eğer Namaz kılmazsan, senin o günkü alemin zulümatlı ve perişan bir halde gider. Namaz kılanın diğer mübah dünyevi amelleri, güzel bir niyet ile ibadet hükmünü alır. İbadetin ruhu, ihlastır. İhlas ise, yapılan ibadetin yalnız emredildiği için yapılmasıdır. |
|||
Risale-i Nur'dan Bir Kıssa Bir Hisse
|
|||
Rüya-i sadıka:
O doğrudan doğruya, mahiyet-i insaniyedeki lâtife-i Rabbâniye, âlem-i şehadetle bağlanan ve o âlemde dolaşan duyguların kapanmasıyla ve durmasıyla âlem-i gayba karşı bir münasebet bulur, bir menfez açar. O menfezle, vukua gelmeye hazırlanan hadiselere bakar. Ve Levh-i Mahfuzun cilveleri ve mektubat-ı kaderiyenin numuneleri nevinden birisine rast gelir, bazı vâkıât-ı hakikiyeyi görür. Ve o vâkıâtta bazen hayal tasarruf eder, sûret libasları giydirir. Bu kısmın çok envâı ve tabakatı var. Bazı, aynen gördüğü gibi çıkar, bazen bir ince perde altında çıkıyor, bazen kalınca bir perde ile sarılıyor. Hadis-i şerifte gelmiş ki, Resûl-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâmın bidâyet-i vahiyde gördüğü rüyalar, subhun inkişafı gibi zâhir, açık, doğru çıkıyordu.
Mektubat | Yirmi Sekizinci Mektup | 332
|
|||
Risale-i Nur Külliyatı |